p.učitelka Jarmarová Sára, DiS.
p.učitelka Jírková Jana
asistentka pedagoga Steklíková Martina, DiS.
V rámci tématu „Kniha a já“ jsme s dětmi navštívili městskou knihovnu na Dubině, kde nás přivítala paní knihovnice. Ukázala nám prostory knihovny a povídali jsme si o tom, jak knihovna funguje. Společně jsme hledali knihobudky a mluvili o jejich významu. Velkým zážitkem bylo psaní na psacím stroji, které si děti nadšeně vyzkoušely. Vyrobily si krásné záložky do knížek a vytvořily miniknížky se svými příběhy a ilustracemi.
Sázení vrby Dorotky na zahradě MŠ.
Další péče o stromeček.
Pomoc všech dětí.
Zimo, zimo, běž už pryč.
Dneska dáme JARU klíč.
Na Kytičkách jsme si povídali o jaru a o tom, jak se příroda probouzí ze zimního spánku. Pozorovali jsme, jak se mění počasí, jak rostou první jarní květiny. Na školní zahradě jsme společně zasadili narcisky a celý týden sledovali, jak kvetou. Učili jsme se také jarní básničku a zpívali veselé písničky, které nám pomohly přivítat jaro s radostí a nadšením.
Když celá školka zahájí projekt UKLIĎME ČESKO ....
Protože máme velkou a krásnou zahradu, kde se společně potkáváme a chceme se tu cítit dobře, rozhodli jsme se, že společnými silami se o to postaráme. K práci jsme se postavili hrou, tak jak to tu umíme, zazpívali jsme si, zasmáli se a měli radost jak dokážeme společně zvládnout takto zdánlivě náročný úkol.
Radost měl i TONDA s FANDOU, kteří vše pozorovali a byli součástí naší "pracovní" hry. Tonda naložil Fandu na kolečko, odjel s ním do zahradnictví a přivezli nám sazeničky jahůdek, které si zase společně zasadíme. A protože Tonda s Fandou vědí, jak rádi si hrajeme, obdarovali nás i hračkami, které využijeme na té naší krásné , uklizené zahradě...
Děkujeme rodičům za dodání pracovních rukavic pro svoje děti.
Tento týden jsme se věnovali lidskému tělu – poznávali jsme kosti, svaly i důležité orgány. Zpívali jsme písničku „Zdravé tělo” a zacvičili si podle Kostíka. Sledovali jsme naučný pořad Byl jednou jeden život a zkoumali obrázky v encyklopediích. Děti si vytvořily vlastní „rentgenový snímek“ a sestavily postavu paní učitelky z víček, ke které pak přiřazovaly orgány. Celý týden jsme si užili spoustu zábavy.
Dopravní kuželky navštívily naši školku a přinesly s sebou spoustu zábavy i poučení. Děti se hravou formou seznámily s pravidly bezpečného přecházení silnice a správného chování v případě dopravní nehody. Celé dopoledne bylo plné nových poznatků, her a radosti.
Dnes jsme si užili jedinečný den s papoušky! Děti měly možnost si papoušky pohladit a dokonce si je vzít na ruku. Někteří z nich překvapili svým mluvením, zatímco jiní předvedli své dovednosti točením na obruči. Byl to super zážitek!
Přijela k nám paní z krajské knihovny Pardubice a společně jsme objevovali svět včel – jak žijí, proč jsou pro nás důležité a co všechno dokážou. Nechyběly ukázky pláství, zábavné hry a spousta nových poznatků. Bylo to bzučivě zábavné dopoledne!
Naše školka se proměnila v kouzelné místo plné princezen, superhrdinů a pohádkových postav. Děti si užily spoustu her, soutěží a tance v krásných kostýmech. Malí policisté hlídali pořádek, myšky trénovaly šikovnost a rychlí závodníci překonávali překážky. Nechyběl smích, radost a spousta barevných masek. Karnevalový rej nám vykouzlil úsměv na tváři a přinesl nezapomenutelné zážitky.
"Máme smyslů pět, poznáváme svět. Zrak, sluch, čich, chuť a hmat."
Hrou: „Na detektiva Očka" jsme procvičili zrak (hledání předmětů dané barvy). Potom jsme se setkali s detektivem Ouškem, kterému jsme pomohli pomocí sluchu vypátrat předměty, které vydávaly nějaký zvuk a zahráli jsme si na kapelu. S medvídkem Nosálkem jsme se naučili poznávat podle čichu různé vůně a pachy (koření, ocet, parfém). Dále následovalo seznámení se čtyřmi základními typy chutí (slané, sladké, kyselé, hořké). Posledním ze smyslů byl hmat. V rámci hry: "Co najdeš ukryté pod dekou?" jsme podle hmatu poznávali různé předměty.
S dětmi jsme se věnovali projektu Recyklohraní, konkrétně tématu s názvem „Na cestě k odpovědné spotřebě”. Průvodcem nám byl skřítek Neználek, který plýtval vodou, potravinami i elektřinou. Děti mu proto pomáhaly pochopit, proč je důležité neplýtvat a jak se chovat šetrně k přírodě. Společně jsme si povídali o tom, jak správně třídit odpad, jak šetřit vodou nebo elektřinou nebo proč je dobré spotřebovávat potraviny zodpovědně. Děti si zahrály interaktivní hry, při kterých třídily odpad, a pomocí pracovních listů si procvičovaly nové poznatky.
Dnes jsme ve školce zažili fascinující cestu do pravěku! Navštívil nás odborník na dinosaury, který dětem poutavě vyprávěl o těchto pradávných tvorech. Děti si mohly prohlédnout různé modely dinosaurů a dokonce si sáhnout na skutečné zkameněliny. Děti se nejen dozvěděly, jak dinosauři žili,ale také se zapojily do interaktivního poznávání světa dávných dob. Bylo to opravdu úžasné dopoledne plné nadšení a zvědavých otázek!