Název Školního vzdělávacího plánu:
Východiskem projektu je vlastní environmentální zaměření mateřské školy. Kromě přirozeného a laskavého prostředí, kde je zdůrazněna především dětská individualita, se snažíme zajišťovat aktivní prostředí a dostatek přiměřených podnětů pro vzdělávání dětí.
Proč právě vyprávění starého stromu? Strom připomíná člověka. Starý strom moudrého člověka, který rozdává moudra a zkušenosti ostatním. Strom je přírodní výtvor, který si zaslouží naši pozornost, který stojí za to poznávat, vnímat a vážit si ho. Zrovna tak i náš předškoláček si zaslouží pozornost a naším prostřednictvím získávat vědomosti, zkušenosti, nové zážitky a základy vzdělání pro svůj další život.
V každé třídě je vypracován třídní vzdělávací program, který tematicky a obsahově navazuje na školní vzdělávací plán.
Pro děti s odkladem školní docházky vypracovávají paní učitelky individuální vzdělávací plány.
Při realizaci plánovaných činností učitelka respektuje zájem dětí a uplatňuje jejich nápady. Jednotlivé činnosti respektují aktuální situace, vycházíme z přání a potřeb dětí a nenásilnou formou směřujeme ke splnění cílů.
Zpracovaný materiál odpovídá požadavkům pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku. Je sestaven tak, aby respektoval rámcové cíle předškolního vzdělávání:
- rozvoj dítěte a jeho schopnost učení
- osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
- získání osobní samostatnosti, schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
ŠVP PV je vypracován v souladu s Rámcovým vzděl.programem pro předškolní vzdělávání. Je zde zastoupeno všech 5 oblastí, které se navzájem prolínají:
Vzdělávací činnosti jsou zpracovány do integrovaných bloků, které obsahují návrhy TÉMAT a PODTÉMAT. Ty jsou dále rozpracovány podle podmínek a věku dětí v TŘÍDNÍM VZDĚLÁVACÍM PROGRAMU (TVP).
Integrované bloky:
Motivace těchto celků vychází:
Integrované bloky jsou rozpracovány v třídních vzdělávacích programech podle věku dětí a charakteristiky třídy.
Při své práci nabízíme konkrétní standartní i nadstandartní aktivity - logopedická prevence, angličtina, plavání, lyžařský kurz, keramika, dětské masáže aj. Rozvíjíme pohybovou i tělesnou zdatnost na zahradě MŠ, příp. i v tělocvičně ZŠ (zimní měsíce - předškoláci). Při pobytu venku a vycházkách do okolí citlivě působíme na děti a pěstujeme v nich úctu k životu, všemu živému, sobě samému, k druhým lidem, zdravému životnímu stylu. Hlavní náplní vých.vzděl.práce je metoda prožitkového učení.
ŠVP PV je k dispozici ve všech šatnách dětí MŠ.
------------------------------------------------------------------------
Slavnosti v mateřské škole
Do programu jsou zařazovány školní slavnosti, ke kterým jsou vypracovány samostatné projekty a akce pro rodiče :
„Halloween“
„Vítání sv. Martina“
„Barborky“
„Nemalujte čerta na zeď“
„Vánoční jarmark“
„Sladké a slané čarování“
„Den vody“
„Den Země“ a „Den otevřených dveří“
„Jarní karneval“
„Čarodějnice“
„Den dětí“
„Veselé vzpomínání“ - rozloučení s předškoláky.